The Road to Achieving My Dream: Day5【日記】【Game制作、麻雀プロ、博士号】

Journaling

今日の感想

TGCAと呼ばれるゲームクリエイターを育成するプログラムをSNSで見つけました。
自分は条件を満たせてはいないが、期限までに何か作って挑戦してみようかなと思いました。
これから始めるタイミングで見つけたご縁だと思うので少し頑張ってみます。


I came across a program on social media called TGCA that trains game creators. Although I don’t currently meet the qualifications, I thought I might try creating something and give it a shot before the deadline. I feel like it’s a good opportunity to have found it just as I’m about to start, so I’ll give it my best effort.

https://tgca.jp/


■私の目標 (My Goals)
・博士号取得(~2025年/3月)
 Obtain a PhD (by March 2025)

・ゲーム制作(2024/10~)
 Game development (from October 2024)

・麻雀プロになる(~2025/3)
 Become a professional Mahjong player (by March 2025)

・TOEIC800点(2024/12/21)※現在625点

今日のやったこと

■Unity

日々勉強: 38日
「#Unity でマイクラ風ゲーム」
〇進捗
・ 考える
Voxelゲーム内にVoxelではない3Dオブジェクトを動かすには何が最適なのかを考えた。
移動にはNavMeshやWaypointと呼ばれる技術があるらしい。
まだ理解できていないが、少しずつ実装していきたい。


Daily Study: 37 days
“#Minecraft-style Game in Unity”
〇 Progress

Thoughts
I thought about what would be the best approach to move 3D objects that aren’t Voxel-based within a Voxel game. It seems that there are techniques called NavMesh and Waypoints for movement. I don’t fully understand them yet, but I’d like to start implementing

明日やること

■研究 (Research)

博士論文の校正とNLP2025の論文作成
Proofreading my doctoral thesis and writing a paper for NLP2025

TOEIC application

■ゲーム制作 (Game Development)

新しいゲームシステムの考案と実装

■麻雀 (Mahjong)

雀魂で1半荘をプレイ
Play one game on Mahjong Soul


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