Journaling
今日の感想
今日は個人開発の作業が何も進みませんでした。
人は難しすぎる課題に対しては何に手を付けてよいか分からなくなりやる気が出なくなります。
そのため、何が難しいのかの原因を解明するためにも課題を細分化することが必要です。
↑分かってはいるがやる気がない状態で課題を細分化する作業はやる気が出ない
ループ
Today, I didn’t make any progress on my personal development work.
When faced with a task that’s too challenging, people often lose motivation and don’t know where to start.
That’s why it’s essential to break down the task into smaller parts to understand what makes it difficult.
↑ I know this, but when I’m not motivated, even the task of breaking things down feels impossible.
It’s a loop.
■私の目標 (My Goals)
・博士号取得(~2025年/3月)
Obtain a PhD (by March 2025)
・ゲーム制作(2024/10~)
Game development (from October 2024)
・麻雀プロになる(~2025/3)
Become a professional Mahjong player (by March 2025)
・TOEIC800点(2024/12/21)※現在625点
今日のやったこと
■Unity
日々勉強: 42日
「#Unity でマイクラ風ゲーム」
〇進捗
・無
Save/Load機能を実装したいが難しく、必要かどうか再検討しつつ、技術検証をしていたら難しくて結局何もせずに時間が過ぎた。。。
仕様を決めて作業をしないので、研究やその他開発などでも良くあります(笑)
#ゲーム制作 #プログラミング
〇 Progress
- Nothing
I want to implement a Save/Load feature, but it’s challenging. I was doing technical verification while reconsidering if it’s really necessary, but it was so difficult that time just passed without me actually doing anything…
This often happens in research and other development too when I don’t set clear specifications for the task (lol).
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