Journaling
今日の感想
今日は後輩から研究の相談を受けていた。
自分の知識が人の役に立つのは嬉しい。
知識差があるので何度も同じ内容を別ベクトルで説明するのも頭の体操になって楽しいし、相手が理解してくれた時が嬉しい。
これからの活動でも自分の知識を共有することはしていきたい。
I was advising a junior on their research today.
It’s rewarding when my knowledge can be helpful to others.
Since there’s a knowledge gap, explaining the same content from different angles is a good mental exercise and enjoyable, and I’m happy when they understand.
I want to continue sharing my knowledge in future activities as well.
■私の目標 (My Goals)
・博士号取得(~2025年/3月)
Obtain a PhD (by March 2025)
・ゲーム制作(2024/10~)
Game development (from October 2024)
・麻雀プロになる(~2025/3)
Become a professional Mahjong player (by March 2025)
・TOEIC800点(2024/12/21)※現在625点
今日のやったこと
■Unity
日々勉強: 42日
「#Unity でマイクラ風ゲーム」
〇進捗
・無 2日目
引き続きSave/Load機能の技術調査中…
Voxelシステムについて理解せずにコピペで実装したつけが回ってきてる。
再度勉強中です。
進捗ないのでチョコレートのブロックを導入してみた。
#ゲーム制作 #プログラミング
〇 Progress
Nothing, Day 2
Continuing technical research on the Save/Load feature…
I’m now paying the price for implementing the Voxel system with copy-paste without fully understanding it.
I’m studying it again.
Since there’s no progress, I tried adding a chocolate block.
コメント