The Road to Achieving My Dream: Day11【日記】【Game制作、麻雀プロ、博士号】

Journaling

今日の感想

今日は1日個人開発Day!
コードを読んで勉強。
でも、難しくて逃走。
ChatGPTに相談。
解決!
生成AIを駆使して何とかSave/Load機能を実装できた。
生成AIのおかげで一人で出来ることが増えたので感謝です。
ぼっちにやさしい



Today was a full day for development!
I read through the code and studied.
But it was tough, so I almost gave up.
I consulted ChatGPT.
Problem solved!
Thanks to generative AI, I somehow managed to implement the Save/Load feature.
I’m grateful because generative AI has expanded what I can do on my own.
Friendly for loners!


■私の目標 (My Goals)
・博士号取得(~2025年/3月)
 Obtain a PhD (by March 2025)

・ゲーム制作(2024/10~)
 Game development (from October 2024)

・麻雀プロになる(~2025/3)
 Become a professional Mahjong player (by March 2025)

・TOEIC800点(2024/12/21)※現在625点

今日のやったこと

■Unity

日々勉強: 42日

「#Unity でマイクラ風ゲーム」

〇進捗
・AI対策
マイクラ風のブロックタイルを使うのも良くないかと思い、フリーで使用できるTileに置き換えてみた。 ポップな感じになってこれはこれで良き! コンセプトとしてはPlayerが好きなタイルを使用可能にする

#ゲーム制作 #プログラミング


〇 Progress

AI Measures
I thought it might not be a good idea to use Minecraft-style block tiles, so I tried replacing them with free-to-use tiles.
It gave it a more playful look, which is actually nice!
The concept is to allow the player to use whichever tiles they like.

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