Journaling
今日の感想
今日は博士論文を書いた。
最終締め切りが来月末なので急がないと。
早く全部を終わらせて、制作活動に注力したい。
Today, I worked on my doctoral thesis.
The final deadline is at the end of next month, so I need to hurry.
I want to finish everything quickly so I can focus on creative projects.
■私の目標 (My Goals)
・博士号取得(~2025年/3月)
Obtain a PhD (by March 2025)
・ゲーム制作(2024/10~)
Game development (from October 2024)
・麻雀プロになる(~2025/3)
Become a professional Mahjong player (by March 2025)
・TOEIC800点(2024/12/21)※現在625点
今日のやったこと
■Unity
日々勉強: 42日
「#Unity でマイクラ風ゲーム」
〇進捗
・Save/Load
自分では実装できなかったのでChatGPTさんに実装してもらった。JsonUtilityでSaveする際は、ネスト先にも細かくSystem.Serializableが必用。
ただ、全部のVoxelの位置をSaveしているせいか、Loadが重過ぎた。改善必用!
#ゲーム制作 #プログラミング
〇 Progress
・Save/Load
I couldn’t implement it myself, so I had ChatGPT do it for me.
When using JsonUtility for saving, it’s essential to carefully add System.Serializable even to nested objects.
However, since I’m saving the positions of all the voxels, the loading process ended up being too heavy.
Improvements needed!
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