The Road to Achieving My Dream: Day17【日記】【Game制作、麻雀プロ、博士号】

Journaling

今日の感想

今日も博士論文の校正とゲーム制作をした。
誤字脱字の確認が一通り終わった。
残りは業績の記録と図表番号。
次はNLP2025の論軍作成。


Today, I worked on proofreading my doctoral thesis and continued game development.
I finished checking for typos and errors.
What’s left are the records of achievements and figure/table numbering.
Next, I’ll work on writing the paper for NLP2025.


■私の目標 (My Goals)
・博士号取得(~2025年/3月)
 Obtain a PhD (by March 2025)

・ゲーム制作(2024/10~)
 Game development (from October 2024)

・麻雀プロになる(~2025/3)
 Become a professional Mahjong player (by March 2025)

・TOEIC800点(2024/12/21)※現在625点

今日のやったこと

■Unity

日々勉強: 50日

「#Unity でマイクラ風ゲーム」

〇進捗
・Mapの自動生成

MapEditorで作成した図からVoxelでダンジョンを生成。

1.Editorの結果をByteファイルで保存

2.UnityでByteファイルを読み込み

(縦横サイズとタイルデータ)

3.2次元のタイルデータからVoxelを生成

#ゲーム制作 #プログラミング


〇 Progress

・Automatic Map Generation

Generated a dungeon in Voxel format from a design created in the Map Editor.

Generate Voxels from the 2D tile data.

Save the editor output as a byte file.

Load the byte file in Unity
(including width, height, and tile data).

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