The Road to Achieving My Dream: Day18【日記】【Game制作、麻雀プロ、博士号】

Journaling

今日の感想

今日も博士論文の校正とゲーム制作をした。
あと、後輩の研究の被験者になった。
久々に長時間、時間的に拘束されて鍛練的なことをした。
久々に耐えることをしたので何かが成長した気もします。(笑)


Today, I worked on proofreading my doctoral thesis and continued game development.
I also participated as a subject in a junior’s research.
It’s been a while since I was constrained for a long period of time doing something training-like.
Since it’s been a while since I endured something, I feel like I’ve grown in some way (lol).


■私の目標 (My Goals)
・博士号取得(~2025年/3月)
 Obtain a PhD (by March 2025)

・ゲーム制作(2024/10~)
 Game development (from October 2024)

・麻雀プロになる(~2025/3)
 Become a professional Mahjong player (by March 2025)

・TOEIC800点(2024/12/21)※現在625点

今日のやったこと

■Unity

日々勉強: 50日

「#Unity でマイクラ風ゲーム」

〇進捗
・ダンジョン内の敵の仕様検討
〇移動
使用経験のあるA*アルゴリズムを使いたい。
3Dの実装を調査→発見(引用へ)
〇キャラクタを調査(3Dモデル)
Asset Storeに動物やボクセル調など良さげなものを発見
Animation付も多い

#ゲーム制作 #プログラミング


〇 Progress

Considered the specifications for enemies inside the dungeon

〇 Movement
I want to use the A* algorithm, which I’ve worked with before.
Researched its 3D implementation → Found resources (to be cited)

〇 Character Research (3D Models)
Discovered some promising assets on the Asset Store, such as animals and voxel-style models.
Many come with animations as well.

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