The Road to Achieving My Dream: Day19【日記】【Game制作、麻雀プロ、博士号】

Journaling

今日の感想

今日はNLP2025用の最後の実験結果をまとめた。
ゲーム制作も純情に進んだ。
最近日本の政治に興味を持ち始めた。
ReHacQなどのエンタメよりのメディアが出てきてくれたおかげも大きいと思うが、
知事や政治家の裏話はアニメのような展開が多く聞いていて面白い。
また、語られない部分は自分で面白いように解釈できるので、このような方の経験談は
土台として優秀なのだと考えています。
事実は小説よりも奇なり。


Today, I summarized the final experimental results for NLP2025.
Game development also progressed steadily.
Lately, I’ve started to take an interest in Japanese politics.
I think a big reason for this is the emergence of more entertainment-focused media like Rehaq.
Hearing behind-the-scenes stories about governors and politicians often feels like listening to anime-like plots, which makes it fascinating.
Additionally, the parts that aren’t explicitly discussed can be interpreted in interesting ways, making these kinds of experiences great foundational material.
Truth is stranger than fiction.


■私の目標 (My Goals)
・博士号取得(~2025年/3月)
 Obtain a PhD (by March 2025)

・ゲーム制作(2024/10~)
 Game development (from October 2024)

・麻雀プロになる(~2025/3)
 Become a professional Mahjong player (by March 2025)

・TOEIC800点(2024/12/21)※現在625点

今日のやったこと

■Unity

日々勉強: 52日

「#Unity でマイクラ風ゲーム」

・敵の移動
A*アルゴリズムの字ゲームへの移植
とりあえず動くものは出来た。
X, Yと2次元マップの縦横が合わない…
元気な時に考えよう!

まだ動くだけなので自由に動かせない状態です。

#ゲーム制作 #プログラミング


〇 Progress

Enemy Movement
Ported the A* algorithm to the game.
For now, I managed to create something that works.
However, the X and Y coordinates don’t match the width and height of the 2D map…
I’ll think about it when I’m feeling more refreshed!

Right now, it just moves, but I can’t control it freely yet.

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