Journaling
今日の感想
いつもどおり朝6時に起きたが、5時間睡眠かつ昨日は暴飲暴食をしたので体調が悪かった。
今日は1日中、ゲーム制作。
新しい知識を得、課題も一つ解決して良かった。
眠い。
As usual, I woke up at 6 a.m., but with only five hours of sleep and overeating and overdrinking yesterday, I wasn’t feeling well.
Spent the whole day on game development.
I gained new knowledge and solved one problem, so it was a good day.
I’m sleepy.
■私の目標 (My Goals)
・博士号取得(~2025年/3月)
Obtain a PhD (by March 2025)
・ゲーム制作(2024/10~)
Game development (from October 2024)
・麻雀プロになる(~2025/3)
Become a professional Mahjong player (by March 2025)
・TOEIC800点(2024/12/21)※現在625点
今日のやったこと
■Unity
日々勉強: 47日
「#Unity でマイクラ風ゲーム」
〇進捗
・Save/Load
Load時に非同期処理による効率化を図ろうとしたが、別スレッド内でChunkを生成することが不可能だったため、断念。
Playerの近くのChunkのみをLoadすることで、ゲーム起動時のフリーズを回避
#ゲーム制作 #プログラミング
〇 Progress
・Save/Load
I tried to optimize loading by using asynchronous processing, but since it was impossible to generate chunks in a separate thread, I gave up.
Instead, I avoided freezing at game startup by loading only the chunks near the player.
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