Journaling
今日の感想
今日は博士論文の校正とゲーム制作の続きを行いました。
ゲーム制作はSave/Load機能の簡易版が完成し、ダンジョン生成機能を追加できました。
少しずつ、自分が作りたいものの基盤制作の終了が見えてきました。
Today, I worked on proofreading my doctoral thesis and continued game development.
In the game development, I completed a simplified version of the Save/Load function and added a dungeon generation function.
Little by little, I can start to see the completion of the foundation for what I want to create.
■私の目標 (My Goals)
・博士号取得(~2025年/3月)
Obtain a PhD (by March 2025)
・ゲーム制作(2024/10~)
Game development (from October 2024)
・麻雀プロになる(~2025/3)
Become a professional Mahjong player (by March 2025)
・TOEIC800点(2024/12/21)※現在625点
今日のやったこと
■Unity
日々勉強: 48日
「#Unity でマイクラ風ゲーム」
〇進捗
・Map生成
2次元のMapListに沿ってブロックを生成!
コピペしたコードを組み替えて自分で考えた機能を実現することで中身の理解が深まる。
今回もブロックを生成するにあたって、必要なデータや手続きが分かった。
#ゲーム制作 #プログラミング
〇 Progress
・Map Generation
Generated blocks based on a 2D MapList!
Reorganizing copy-pasted code to implement features I came up with on my own helps deepen my understanding of the inner workings.
This time, I also figured out the necessary data and procedures for generating blocks.
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